سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://727.parsiblog.com اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و احفظ قائدنا و مرجعنا الخامنه ای صفحه نخست درد دل با شهدا، خاطرات شهدا، دل نوشته ها، وصیت نامه شهدا و مطالب گوناگون دیگر با محوریت دفاع مقدس و شهدا را، در این بخش می‌توانید ببینید سرگذشت و شرح حال شهدای دفاع مقدس را، این‏بار به روایتی دیگر و بیانی متفاوت‏تر از دفعات قبل بخوانید شامل: بیانات و خاطرات مقام معظم رهبری و... امام زمانی باشیم! درد دل با امام زمان، دل‌نوشته، مطالب تحلیلی و... چرا حجاب!؟ مطالبی پیرامون فلسفه حجاب، حجاب برتر، فواید حجاب، تأثیرات روانشناختی حجاب و حجاب در شرق و غرب...  اولین اس ام اس کده ارزشی، با موضوعاتی همچون: دفاع مقدس، شهادت، وصیت نامه شهدا، شعر، نیایش و... وهابیت چیست!؟ چرا دین!؟ حماسه عاشورا ... لینک سایت های برگزیده ارزشی، به تفکیک موضوعات، همچون: دفاع مقدس و شهدا، دفاتر مراجع و سایت‌های علما، سایت‌های اختصاصی شیعه، پایگاه های قرآنی، علوم اسلامی، مهدویت و... شامل: نقدهای اجتماعی، مقالات و تحلیل‌های سیاسی و... قالب‌های طراحی شده وبلاگ را ببینید، انتخاب کنید و استفاده نمایید تصاویر منتخب، متنوع و دسته بندی شده شهدای شاخص دفاع مقدس و... (این قسمت در حال تکمیل می‌باشد) فایل‌های صوتی منتخب سخنرانی‌های مقام معظم رهبری، با میکس آهنگ پس زمینه زیبا و... اگر وبلاگنویس مذهبی - ارزشی هستید، وبلاگ خود را معرفی کنید و در معرض نقد دیگران قرار دهید کلیپ‌ها و قطعات ویدیویی جالب از سخنرانی‌ها و دیدارهای مقام معظم رهبری، شهدای دفاع مقدس، مناطق عملیاتی و... وبلاگ حاضر با هدف ترویج فرهنگ اصیل شهدا و شهادت، زنده کردن یاد آن بزرگواران و گام نهادن بر ردپای ایشان برای حرکت در مسیر ولایت و البته لبیک به ولایت فقیه و ولی فقیه زمان، حضرت امام خامنه‌ای (اروحنا له فداه)، کار خود را شروع کرده و در راه تحقق این اهداف با تمام توان پیش خواهد رفت... نکته نظرات، پیشنهادها و انتقادهای خود را، علاوه بر قسمت نظرات هر مطلب، می‌توانید از این طریق با ما در میان بگذارید نسخه RSS






















گویند علی تنهاست

من باور ندارم

کی گفته آن سرور که من یاور ندارم

او شمع جمع است و همه پروانه او

اهل ولایت عاشق و دیوانه او

گر صحنه صفین شود تکرار امروز

سید علی گردد در این پیکار پیروز

جولان باطل چند روزی بیش نیست

بر دولت حق تیغ باطل کارگر نیست

اسلام منهای ولایت ما نداریم

تا زنده ایم دست از ولایت برنداریم

حتی اگر مردیم باز این عهد داریم (این مصراع از: کلبه احزان)






مهارت در کتاب شناسی

مقام معظم رهبری زمانی که از کتابخانه فیضیه بازدید می کردند ، به هر قسمتی که می رسیدند ، می ایستادند ، بعضی از کتاب ها را به دست می گرفتند ، مطالعه می کردند و در خصوص آنها توضیحاتی می دادند که برای ما خیلی جالب بود.

ایشان طوری درباره کتاب ها و علم کتاب شناسی سخن می گفتند که برای من بسیار تازگی داشت.

وقتی درباره کتاب های خطی اظهار نظر می کردند ، آیت الله استادی که خود متخصص کتب خطی هستند ، بسیار متعجب شده بودند.

حجه الاسلام و المسلمین ملکا

 

مدیریت بحران

مقام معظم رهبری درباره سفیرانی که به خاطر دادگاه میکونوس ، کشور ایران را ترک کرده بودند ، با قاطعیت فرمودند: لازم نیست سفیرانی که رفته اند ، به ایران برگردند و اگر قرار است برگردند ، سفیر آلمان حق ندارد برگردد تا زمانی که ما بگوییم.

مدتی گذشت ، آنها دیدند ایران نسبت به سفیران کشورهای اروپایی اعتنایی نمی کند و فشارهای آنها تأثیری ندارد ، بالاخره مجبور شدند شبانه تمام سفیرانشان را به ایران برگردانند تا ورودشان به ایران از دید خبرنگاران و رسانه ها مخفی بماند ، زیرا برایشان خیلی ذلت آفرین بود که یک کشور جهان سومی که زمانی مستعمره آنها بوده است ، اینگونه برخورد کند.

در جریان جنگ کویت و عراق ، عده ای گفتند: ایران باید به عراق کمک کند ، چون عراق در واقع با امریکا می جنگد.

آقا فرمودند: نه! این یک دام است و نباید از دولت عراق حمایت کنیم و بعداً دیدیم که دقیقاً این یک دام بود و با موضع گیری هوشیارانه مقام معظم رهبری ، تنها کشوری که به سلامت از این مقطع عبور کرد ، کشور ایران بود.

کشورهای عربی مجموعاً 53 میلیارد دلار به امریکا دادند که این یک ضرر اقتصادی کلان بود ، ولی تنها کشوری که از جنگ سالم عبور کرد و یک ریال هم خسارت نداد ، کشور ایران بود.

و همچنین جریان کوی دانشگاه و قتل های زنجیره ای ، مطبوعات زنجیره ای ، جنگ امریکا با افغانستان و... همه را می توان از نمونه هایی شمرد که مقام معظم رهبری با تدابیر حکیمانه خودشان ، کشور را از بحران های بزرگ بیرون آوردند.

حجه الاسلام پاینده






مطالعه رمان

مقام معظم رهبری به علت عمل جراحی کیسه صفرا در بیمارستان بستری بودند. توفیقی بود که به اتفاق حجه الاسلام و المسلمین محمد علی زم و چند نفر از دوستان اهل قم به عیادت معظم له برویم.

در آن دیدار ، آیه الله خامنه ای از چند کتاب رمان نام بردند که همه آنها را در زمان بستری در بیمارستان ، مطالعه کرده بودند.

برای ما ، نام آن کتاب ها تازگی داشت. ما از خجالت سر خود را پایین انداخته بودیم و در عین حال ، بر تبحر ، دقت و شوق در مطالعه مقام معظم رهبری آفرین می گفتیم.

علاوه بر شوق در مطالعه ، استفاده از وقت ، آن هم در بیمارستان و در زمان بیماری ، ستودنی و برای همه ما درس است.

آقای رضا رهگذر

به سبک شادگان بود ، ولی...

مقام معظم رهبری نسبت به سبک های محلی در شعر خوانی و مداحی ، مهارت خاصی دارند. بسیاری از هنرها در وجود ایشان جمع شده است.

در یکی از جلسه ها که شاعران در محضر ایشان بودند و شعر می خواندند ، بنده نیز توفیق حضور داشتم. جلسه در سوسنگرد یا هویزه بود. در آن روز یکی از شاعران به آقا عرض کرد: اگر اجازه می فرمایید ، من شعری به زبان محلی دشت آزادگان بخوانم.

مقام معظم رهبری فرمودند: بفرمایید.

وی شعری را با زبان عربی خواند. بعد از تمام شدن شعر ، آیه الله خامنه ای به او گفتند: این شعر شما به سبک شادگان بود ، نه به زبان محلی دشت آزادگان!

کسی که شعر را خوانده بود ، گفت: حق با شماست! من توجه نداشتم. این روش ، سبک محلی شادگان بود.

سردار حاج صادق آهنگران

جنگ خرمشهر

نزدیک به چهل روز در خرمشهر مقاومت کردیم تا نگذاریم شهر به اشغال عراقی ها درآید. در این مدت ، مقام معظم رهبری با شجاعتی کم نظیر ، به مواضع دشمن بعثی یورش می برد ، آرایش تانک های آنان را به هم می زد و مانع پیش روی عراقی ها می شد.

معظم له گاه در گروه های 3 و 5 نفره ، تا اعماق نیروهای دشمن پیش می رفتند و با شناسایی دقیق منطقه عملیاتی ، اطلاعات نابی را به دست می آوردند ، تا هنگام ملاقات با امام خمینی(ره) ، بهترین و جدیدترین اطلاعات را به ایشان بدهند.

حجه الاسلام و المسلمین ذوالنور






روی تخت سربازی

در اوایل جنگ ، مشکلی درباره جبهه ها پیش آمد که می بایست آن را با مسئولان رده بالای نظام در میان بگذارم.

تصمیم گرفتم آن مشکل را به بنی صدر که در آن زمان رئیس جمهور بود ، منتقل کنم. به محل استقرار او در جبهه رفتم و با تشکیلاتی روبه رو شدم که انتظارش را نداشتم ، با مانع پشت مانع! از این اتاق به آن اتاق! آن قدر اذیتم کردند که از کار خود پشیمان گشتم و موفق به دیدار بنی صدر هم نشدم.

تصمیم گرفتم مشکل را با آیه الله خامنه ای در میان بگذارم. به محل حضور ایشان رفتم. دیدم معظم له در اتاقی معمولی ، رو تخت سربازی نشسته اند! خیلی راحت ، ایشان را ملاقات کردم و مسایلم را به اطلاع آقا رساندم.

شهید حجه الاسلام و المسلمین عباس شیرازی

 

طمأنینه در نماز

بنده نیز همراه مقام معظم رهبری در ایرانشهر تبعید بودم. تعدادی از مردم و روحانیون از شهرهای مختلف به دیدار ما آمده بودند. وقت نماز فرارسید. همه آماده برگزاری نماز جماعت گشتیم. آیت الله خامنه ای به عنوان امام جماعت ، در جلوی نمازگزاران ایستادند و مشغول نماز شدیم.

در همین هنگام ، بزغاله ای وارد شد و در جلوی جمع ، به پریدن پرداخت. همه ما را خنداند ، تنها کسی که با طمأنینه و آرامش نماز را به پایان برد ، آقا بود.

پس از نماز ، از ایشان پرسیدم: شما چطور خود را کنترل کردید و نخندیدید؟

معظم له گفتند: من اصلاً متوجه بزغاله نشدم!

چقدر ایشان در نماز متوجه راز و نیاز با پروردگار بودند که اصلاً بزغاله را ندیده بودند. این خیلی مهم است. ما باید از نماز و توجه آقا درس بگیریم.

حجه الاسلام و المسلمین راشد یزدی

 

سماور برقی و مصلحت!

روزی ایت الله خامنه ای در دوران ریاست جمهوری به من فرمودند: فلانی! سماوری برای ما تهیه کن. من نیز در پی این درخواست ، به بازار تهران رفتم و با زحمت ، سماوری برقی به قیمت تعاونی برای ایشان خریداری کردم.

روز بعد ، مقام معظم رهبری به من فرمودند: سماور را پس بدهید!

خدمت ایشان عرض کردم: آقا! من خیلی تلاش کردم تا این سماور برقی را به نرخ تعاونی پیدا کردم.

معظم له فرمودند: بروید سماور نفتی پیدا کنید! مصلحت نیست در این شرایط جنگی که برق جنبه حیاتی دارد ، ما سماور برقی داشته باشیم.

آقای رجب زاده

 

کوپن قند و شکر

در زمان ریاست جمهوری آیه الله خامنه ای ، روزی همسر ایشان به منزل ما آمدند و به من گفتند: کوپن قند و شکر ما تمام شده است ، اگر شما قند و شکر دارید ، مقداری به ما قرض بدهید!

خانم زهرا رهنورد

 

دشمن قوی تر است!

روزی به مقام معظم رهبری عرض کردم: ارتش این همه پادگان دارد. به آنان بنویسید که یکی از پادگان های خود را برای کارهای قرآنی و نماز ، در اختیار ستاد اقامه نماز بگذارند.

آقا جمله ای فرمود که برای همه ما درس است. ایشان گفتند: ارتش نباید تصور کند که با زور می شود چیزی از او گرفت. اگر دوست قوی باشد ، دشمن قوی تر است!

این نکته ، نشان از درایت مقام معظم رهبری دارد. خیلی مهم است که انسان در هر کاری ، به همه جوانب آن توجه کند. آیه الله خامنه ای این ویژگی را دارند. گاه در یک برخورد ، درس بزرگی را به عده ای یا سازمانی می دهند.

حجه الاسلام و المسلمین محسن قرائتی






آشنایی با تاریخچه و رجال سیاسی کشورها

در اولین ملاقاتی که مقام معظم رهبری با کوفی عنان داشتند ، در آغاز مذاکرات درباره تاریخچه کشور غنا و شخصیت های بزرگ آن و موقعیت سیاسی و اجتماعی کشور غنا صحبت کردند. کوفی عنان بعد از ملاقات گفته بود:

من با این که اهل غنا هستم ، درباره کشور خود به اندازه ایشان اطلاع ندارم.

ایرانی ها و مسلمان ها باید افتخار کنند که چنین رهبری دارند.

ای کاش ایشان دبیرکل سازمان ملل بودند.

همچنین بعد از جلسه ، کوفی عنان به خبرنگاران گفته بود: از همان ابتدای ملاقات ،حضرت آیت الله خامنه ای قلب مرا تسخیر کردند.

حجه الاسلام پاینده

 

آشنایی با علوم مختلف

روزی که مقام معظم رهبری در منزل آیت الله حسن زاده آملی حضور ÷یدا کردند ، ایت الله حسن زاده در مقابل آقا دو زانو نشسته بودند و مکرراً می گفتند:

آقای من! مولای من! سرور من!

آیت الله حسن زاده ، اسطرلابی را آوردند و درباره آن مطالبی را بیان کردند ، مقام معظم رهبری نیز گاهی مطالبی را می فرمودند و آیت الله حسن زاده قبول می کردند. ما به دلیل نا آشنایی به علم اسطرلاب ، متوجه نمی شدیم.

از اینجا معلوم بود که آقا به علوم غرریبه نیز آشنا هستند.

حجه الاسلام و المسلمین موسوی کاشانی

 

تأثیرگذاری معنوی بر سیاستمداران

خانم بی نظیر بوتو که خدمت مقام عظیم الشأن ولایت آمده بود ، ما نسبت به حجاب ایشان ایراد گرفتیم و حتی چادری برای ایشان پیدا کردیم و ایشان چادر به سر خدمت آقا رسید. آقا از همان اول در مقام نصیحت برآمدند و فرمودند: دخترم ، تو فرزند اسلام هستی ، تو فرزند امیرالمؤمنینی ، تو فرزند اهل بیتی ، تو فرزند قرآنی ، تو مسلمانی ، تو شیعه هستی.

همین طور آقا ادامه دادند و کاری کردند که خانم بی نظیر بوتو شروع به گریه و زاری کرد و در حالی که گریه می کرد ، می گفت: یک خواهش دارم و آن اینکه روز قیامت مرا شفاعت کنید. آقا بلافاصله فرمودند:

شفاعت مخصوص محمد و آل محمد است. بهترین شفاعت در این دنیا این است که شما مشی و مرامتان را با اهل بیت هماهنگ کنید. از زی خودتان که مسلمانید ، دست بر ندارید و از لباس دین خارج نشوید.

حجه الاسلام و المسلمین موسوی کاشانی

 

ترتیل دل نشین

یک روز در حالی که از کنار مسجدالنبی(ص) می گذشتم ، بسیار تحت تأثیر قرائت امام جماعت مسجدالنبی(ص) قرار گرفتم. در آن لحظه جوانی را دیدم ، که به من گفت: چیزی فکر شما را به خود مشغول کرده است؟ گفتم: آری ، ترتیل زیبای امام جماعت.

ایشان گفت: یک روز بعد از نماز پیش امام جماعت مسجد رفتم و همین مطلب را عنوان کردم و از وی درخواست کردم در صورت امکان نوار کاست محتوی ترتیل خودش را به من بدهد. ایشان (امام جماعت) از من پرسید اهل کجایی؟ گفتم: ایران. او گفت: ترتیل امام جمعه تهران (سید علی خامنه ای) به مراتب از ترتیل من بهتر است.

حجه الاسلام جلالی





   1   2      >


: لینک‌های دوستان :

دانلود آهنگ جدید

لیموب، طراحی سایت

فروشگاه لیمواستور

قرار دادن لینک های فوق در وبلاگ، به معنی تأیید محتوای آن ها نمی‌باشد.