سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://727.parsiblog.com اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و احفظ قائدنا و مرجعنا الخامنه ای صفحه نخست درد دل با شهدا، خاطرات شهدا، دل نوشته ها، وصیت نامه شهدا و مطالب گوناگون دیگر با محوریت دفاع مقدس و شهدا را، در این بخش می‌توانید ببینید سرگذشت و شرح حال شهدای دفاع مقدس را، این‏بار به روایتی دیگر و بیانی متفاوت‏تر از دفعات قبل بخوانید شامل: بیانات و خاطرات مقام معظم رهبری و... امام زمانی باشیم! درد دل با امام زمان، دل‌نوشته، مطالب تحلیلی و... چرا حجاب!؟ مطالبی پیرامون فلسفه حجاب، حجاب برتر، فواید حجاب، تأثیرات روانشناختی حجاب و حجاب در شرق و غرب...  اولین اس ام اس کده ارزشی، با موضوعاتی همچون: دفاع مقدس، شهادت، وصیت نامه شهدا، شعر، نیایش و... وهابیت چیست!؟ چرا دین!؟ حماسه عاشورا ... لینک سایت های برگزیده ارزشی، به تفکیک موضوعات، همچون: دفاع مقدس و شهدا، دفاتر مراجع و سایت‌های علما، سایت‌های اختصاصی شیعه، پایگاه های قرآنی، علوم اسلامی، مهدویت و... شامل: نقدهای اجتماعی، مقالات و تحلیل‌های سیاسی و... قالب‌های طراحی شده وبلاگ را ببینید، انتخاب کنید و استفاده نمایید تصاویر منتخب، متنوع و دسته بندی شده شهدای شاخص دفاع مقدس و... (این قسمت در حال تکمیل می‌باشد) فایل‌های صوتی منتخب سخنرانی‌های مقام معظم رهبری، با میکس آهنگ پس زمینه زیبا و... اگر وبلاگنویس مذهبی - ارزشی هستید، وبلاگ خود را معرفی کنید و در معرض نقد دیگران قرار دهید کلیپ‌ها و قطعات ویدیویی جالب از سخنرانی‌ها و دیدارهای مقام معظم رهبری، شهدای دفاع مقدس، مناطق عملیاتی و... وبلاگ حاضر با هدف ترویج فرهنگ اصیل شهدا و شهادت، زنده کردن یاد آن بزرگواران و گام نهادن بر ردپای ایشان برای حرکت در مسیر ولایت و البته لبیک به ولایت فقیه و ولی فقیه زمان، حضرت امام خامنه‌ای (اروحنا له فداه)، کار خود را شروع کرده و در راه تحقق این اهداف با تمام توان پیش خواهد رفت... نکته نظرات، پیشنهادها و انتقادهای خود را، علاوه بر قسمت نظرات هر مطلب، می‌توانید از این طریق با ما در میان بگذارید نسخه RSS






















یه شبهه، یه جواب...

«حجاب حق الهی»

ý شبهه‌ای که تو ذهن بعضیاست، اینه که خیال می‌کنند حجاب برا زن محدودیت و حصاریه که خانواده و وابستگی به شوهر براش ایجاد کرده، و براهمین، حجاب نشانه ضعف و محدودیت زنه!!!

þ راه حل این شبهه و تبیین حجاب در بینش قرآن کریم اینه که زن باید کاملاً درک کنه حجابش فقط مربوط به خودش نیست که بگه من از حقم گذشتم، حجاب زن مربوط به مرد نیست که مرد بگه من راضیم، حجاب زن مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدن، حجاب زن، حق الهیه ، به خاطر همین هم است که می‌بینید تو جهان غرب و کشورهایی که به قانون غربی مبتلاند اگه زنی که همسر داره، آلوده شه و همسرش رضایت بده، قوانینشون پرونده رو مختومه اعلام می‌کنه، اما تو اسلام این طوری نیست، حرمت زن نه اختصاص به خودش، نه شوهر و نه واسه برادر و فرزندانشه، همه اینا اگه رضایت بدن قرآن راضی نمیشه، چون که حرمت زن و حیثیتش به عنوان حق‌الله مطرحه و خدای سبحان زن رو با سرمایه عاطفه آفریده که معلم رقت باشه و پیام عاطفه بیاره، اگه جامعه‌ای این درس رقت و عاطفه رو ترک کنن و دنبال غریزه و شهوت برن به همون فسادی مبتلا می‌شن که تو غرب ظهور کرده. پس کسی حق نداره که بگه من به نداشتن حجاب راضیم. از این که قرآن کریم می‌گه: هر گروهی، اگه راضی هم باشن، شما حد الهی رو جلوی آلودگی اجرا کنید، معلوم می‌شه عصمت زن، حق‌خداست و به هیچ کسی ارتباطی نداره. همه اعضای خانواده و اعضای جامعه و خصوصاً خود زن امین امانت الهی اند. زن به عنوان امین حق‌الله از نظر قرآن مطرح شده یعنی این مقام و حرمت و حیثیت رو خدای سبحان که حق خودشه، به زن داده و فرموده: این حق من رو تو به عنوان امانت حفظ کن.

جامعه‌ای که قرآن توش حاکمه ، جامعه عاطفه است و سِرِّش اینه که نیمی از اون رو معلمان عاطفه به عهده دارن و اونا مادرا هستن. چه بخوایم و چه نخوایم، چه بدونیم و چه ندونیم اصول خانواده درس رأفت و رقت می‌ده، و رأفت و رقت تو هر مسئله ای کارسازه.

-------------------------------------

پ.ن1: چرا «برای ریحانه»؟؟؟ چون ریحانه یکی از نام های مبارک حضرت فاطمه صدیقه(س) است و برا همین پاکی و خلوص خاصی که تو این اسمه ، عنوان وبلاگم رو «برای ریحانه» انتخاب کردم.

پ.ن2: چرا عکس این دختر کوچولو؟؟؟ به خاطر پاکی و معصومیت منحصر به فردی که تو چهره این دختر کوچولو هست و حجاب کاملی که داره ، تصمیم گرفتم به عنوان نماد وبلاگ انتخابش کنم.

پ.ن3: نقل و اقتباس از تمام مطالب این وبلاگ حتی بدون درج منبع ، بلامانع می باشد.






سلام. رمضان امسال هم تموم شد. دعای ما که یادتون نرفت؟!

تصمیم گرفتم یه تغییراتی به منطقه 727 بدم. مثلاً اسمش رو بذارم برای ریحانه ، موضوعش رو بکنم حرف های داداش کوچولو به خواهرش (حجاب) و کلی تغییرات دیگه که بعدآً خودتون می بینید. فقط امیدوارم کمکم کنید.

یا علی

 

فلسفه حجاب در قرآن

در هر بخش و هر بعدی از ابعاد برای سیر به مدارج کمال بین زن و مرد تفاوتی نیست، منتها باید اندیشه‌ها قرآن گونه باشد، یعنی همان گونه که قرآن بین کمال و حجاب و اندیشه و عفاف جمع نمود، ما نیز در نظام اسلامی بین کتاب و حجاب جمع کنیم. یعنی عظمت زن در این است که:

«ان لا یرین الرجال و لایراهن الرجال»

(نبینند مردان نامحرم را و مردان نیز آنان را نبینند.)

قران کریم وقتی دربارة حجاب سخن می‌گوید و می‌فرماید: حجاب عبارت است از احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن تا نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند لذا، نظر کردن به زنان غیرمسلمان را، بدون قصد تباهی جایز می‌داند و علت آن این است که زنان غیرمسلمان از این بابت بی‌بهره‌اند.

حال اگر کسی از تشخیص اصول ارزشی عاجز باشد، ممکن است معاذالله حجاب را یک بند بداند و حال این که قرآن کریم وقتی مساله لزوم حجاب را بازگو می‌کند، علت و فلسفة ضرورت حجاب را چنین بیان می‌فرماید:

«ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین»

(یعنی برای این که شناخته نشوند و مورد اذیت واقع نگردند.)

چرا که آنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.






ای پیامبر به همسران و دخترانت بگو روسری‌های بلند خود را بر خویش فروافکنند. این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند ، بهتر است.

«سوره احزاب ، آیه 59»

آزادی و پوشش از نظر عقل

در نظام جهان هستی ، آفرینش مرد و زن در کنار یکدیگر ، به منظور رسیدن به ارزش‌های والای انسانیت و تحصیل همه صفات پسندیده و شایسته بوده است و انسان آگاه و متعهد کسی است که با بهره گیری از گوهر گرانبهای عقل و تأمین نیازهای زندگی مادی ، تلاشی مستمر در جهت رساندن خویش و جامعه به آن مقصد عالی و هدف نهایی داشته باشد. زنان به خاطر برخورداری از لطافت و ظرافت روحی ، امکانات بهتری جهت رسیدن به آن هدف متعالی دارا می‌باشند و در این راستا مهم‌ترین سرمایه آن‌ها و مؤثرترین وسیله برای رسیدن به قله رفیع نیک‌بختی و خوشبختی ، گوهر گرانمایه و مروارید ارزشمند (عفاف) است. دختران و زنان شایسته ، با آراستن خویش به پوشش اسلامی ، بزرگ‌ترین معلمان اخلاقی و پاکی و فضیلت در جامعه هستند. آری آنان که بر مسند والای کرامت و مقام والای انسانیت نشسته‌اند ، گوهر وجود خود را ارزشمندتر از آن می‌دانند که خود را در حد یک کالا تنزل داده و اجازه دهند هر چشمی از آن بهره برد. بعضی بر این گمان هستند که پوشش بانوان ، آزادی آن ها را در تحصیل و اشتغال محدود می‌سازد و به ناچار نمی‌توانند آن‌گونه که باید و شاید به فعالییت‌های اجتماعی بپردازند ، اما حقیقت امر به دو دلیل خلاف این تصور است.

1.     اگر آزادی را به مصداق ظاهری و سطحی آن یعنی آزادی اعضا و جوارح بدانیم به طور یقین پوشش در محدود کردن ان مؤثر است ، اما در نگاه دقیق عقل ، آزادی واقعی و حقیقی زمانی برای انسان میسر است که فکر و روح او آزادانه مشغول به تحصیل و فعالیت‌های اجتماعی باشد و نیز بر خواسته‌های نفس و شهوات ، مسلط شود و این برخلاف انسان گرفتار شهوت و نفس است که نمی‌تواند مدعی این باشد که من مشغول به تحصیل علم و کار و هرگونه فعالیت اجتماعی هستم ، پس در واقع رعایت پوشش بانوان وسیله‌ای است برای ایفای مسئولیت‌های فردی و اجنماعی آنان ، چه بسا زنان پاکدامن سخنوری که تاریخ خصوصیات و متون سخنرانی‌های آنان را ضبط کرده است گرفتاری به شهوت بزرگترین مانع کسب کاسب ، تحصیل علم ، اختراع مخترع و حتی پیروزی لشکری در جنگ می‌باشد. مارشال پتن سردار نظامی فرانسه بزرگترین علت شکست فرانسه را از سپاه آلمان ، فرو رفتن در گرداب‌های شهوت و ابتلا به تن پروری و عیاشی می‌داند.

2.     به طور یقین کسی که به گمانش ، خود را از فرمان پروردگار آزاد کرده ، باید بداند که اسیر فرمانروایان متعدد و نفس خویش گشته است و این تنها یکتاپرست است که بالاترین مرتبه انسانی را در زندگی دارد زیرا که فرمان را فقط از یک جا می‌گیرد و فرمان دیگران و دستور نفس را اگر برخلاف دستور خداوند متعال باشد ، عمل نمی‌کند.

به همین دو دلیل عقلی می‌گوییم ، بانویی که دارای پوشش کامل است ، هم از جهت فرمان نگرفتن از دیگران و هم از جهت آزادی فکر ، هنگام اشتغال به کارهای فردی و اجتماعی ، آزادترین فکر را دارد.

ندای فطرت

پوشش ندایی درونی است که همزاد با آفرینش در نهاد آدمی متبلور گشته و همواره حیا و عفاف به عنوان برترین کمال و بی‌حیایی و برهنگی پایین ترین درجه حیوانی شمرده شده است تا ان‌جا که انسان‌های نخستین برای پوشش و حیا به برگ درختان پناه برده‌اند. (سوره اعراف ، آیه 27)

فرید وجدی در دایره‌المعارف خویش نمونه‌هایی از وجود حجاب در بین ملل جهان قبل از اسلام در یونان ، جزیره امرجوس ، زن‌های فنیقی ، زن‌های شهر ثیب ، زنان سیبری ، ساکنان آسیای صغیر ، زنان شهر میدی و فارس و عرب و حتی کیفیت حجاب آنان را ذکر کرده و آن‌که زنان رومانی از حجاب شدیدتری برخوردار بوده‌اند.

همچنین ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن و راسل در کتاب زناشویی و اخلاق و مهدی قلی هدایت در کتاب خاطرات و خطرات ، مواردی از پوشش‌های مختلف را در بین ملل مختلف جهان ذکر کرده‌اند.

نظر روان‌شناسان:

روانشناسان نیز از وجود عامل حیا در درون انسان نام برده‌اند که به دو صورت بازدارنده و هدایت کننده ایفای نقش می‌کند ، بنابراین حیا را تعدیل کننده غرائز و ضامن اجرای قوانین اجنماعی و اخلاقی می‌دانند.

روش خردمندانه

شیوه خردمندانه همیشه بر این بوده است که هر چیزی نزد آنان گرانبهاتر باشد در حفظ و نگهداری آن جدیت بیشتری به عمل می‌آورند ؛ همچنان که در طبیعت نیز همیشه موجودات لطیف و آسیب‌پذیر در حصاری قرار دارند ، همچون گوهرهای گرانبها در دل کوه‌ها و در قعر دریاها. طبیعی است اگر چیزی به راحتی در اختیار باشد ، در معرض طمع و تعرض خواهد بود. انسان‌ها نیز با ساختن صندوق‌ها ، جلدهای گوناگون ، انواع کارتون‌ها ، کیف‌ها ، روکش ماشین‌ها و ... به این سیره عقلاء صحت می‌گذارند.

از طرف دیگر شیوه عقلاء در بیشتر جوامع بر این است که آزادی فردی را تا جایی که حقوق دیگران حفظ شود ، تأمین می‌کنند ؛ اما هیچ‌گاه مدافع آزادی فردی در رانندگی ، سرقت ، اعتیاد ، ظلم و ... نمی‌باشند و فلسفه وضع قوانین و داشتن قاضی و زندان نیز برای محدود کردن همین آزادی‌هایی است که ضربه به حقوق دیگران می‌زند.

جای بسی تعجب است ، بعضی کشورهایی که در ضررهای ظاهری ، مثل سرقت و جنایت و آلوده شدن هوا ، قوانین خاصی وضع می‌کنند ، اما هیچ‌گاه به فکر آلوده شدن افکار جوانان که از ناحیه پوشش نداشتن زنان به وجود می‌آید و موجب سست شدن پایه‌های خانواده و متلاشی شدن کانون گرم آن می‌گردد نیستند ، بلکه همه دیدیم چندی قبل دخترانی که با پوشش اسلامی در مدارس انگلستان و فرانسه حاضر شده بودند توسط مدیران اخراج شدند و از ابتدایی ترین آزادی‌های هر انسان یعنی انتخاب نوع پوشش محروم ماندند.

پوشش کامل مختص بانوان

اگر این وظیفه تنها برای زنان لازم است ، از این روست که با جذابیت خاصی که اندام او دارد ، مظهر جمال و زیبایی است و مرد مظهر شیفتگی ، پس بر زن است که خود را در معرض نمایش قرار ندهد تا آبرو و شخصیت خود را به عنوان گوهری گرانبها حفظ کند.

تلاش استعمارگران

توطئه کشف حجاب توسط استعمارگران انگلیس و پروتکل یهودیان طراحی گردید (کتاب دایره‌المعارف بریتانیا) و بهائیت در ایران مأمور زمینه سازی آن گردید (کتاب ناسخ التواریخ) و مزدوران انگلیسی: امان الله خان در افغانستان (1306) ،  آتاترک در ترکیه (1313) و رضاخان در ایران (1314) کشف حجاب را به زور عملی ساختند. (کتاب تاریخ بیست ساله)

استعمار فرانسه در الجزایر نیز حداکثر کوشش خود را بر مسئله چادر متمرکز کرده بود. (کتاب سال پنجم انقلاب الجزایر)

همفر- جاسوس انگلیس- می‌نویسد: «... پس از آنکه حجاب زن با تبلیغات وسیعی از میان رفت ، وظیفه مأموران ما آن است که جوانان را به عشق بازی و روابط جنسی با زنان غیر مسلمان سوق دهند و کاملاً بدون حجاب ظاهر شوند تا زنان مسلمان از آنان تقلید کنند. (کتاب وهابیت ایده استعمار)

آرامش روانی

اگر زنان ما با پوشش مناسب ظاهر شوند و تحریکی صورت نگیرد ، همسرانشان و دیگر افراد جامعه از آرامش روانی برخوردار خواهند بود. دکتر الکسیس کارل در کتاب «انسان موجودی ناشناخته» و نیز دکتر دیل کارنگی در کتاب «آیین زندگی» هیجان را عامل بیماری‌های معده و روده و از جمله زخم معده می‌دانند.

توماس اکمبوس می‌گوید: «لذت‌های جسمانی در اول کار بر ما لبخند می‌زند ولی عاقبت نیش زهرآلود خود را در روح ما فروبرده و هلاکمان می‌کند».

پروفسور سیمور هالک ، مدیر قسمت روانی دانشگاه ویسکوئیس ، می‌گوید: «فقط در این دانشگاه سالانه بیش را 800 دانشجو به کلینیک بیماری‌های روانی مراجعه می‌کنند که نه‌تنها من و همکارانم ، بلکه اکثر روانشناسان دانشگاه‌های امریکا از وضع روحی نسل جدید امریکا دچار وحشت شده‌ایم.

نتیجه

اگر بناست که پوشش به گونه‌ای باشد که آزادی فکر را در دختران و پسران هنگام فعالیت‌های اجتماعی به ارمغان آورد و اگر قرار است پوشش به روشی باشدکه هیچ‌گونه تحریک غیر اخلاقی را برای مردان نیاورد ، لازم است به این نکته مهم روانشناسان دقت بیشتری داشته باشیم که بهترین و کامل‌ترین و ساده‌ترین پوشش و در عین حال کم جاذبه‌ترین آن‌ها برای خواهران ، همان چادر مشکی خودمان است.

نگاه از دیدگاه پیامبر اعظم(ص)

«آنکه چشم را از حرام پر کند ، خداوند در روز قیامت چشمانش را از میخ‌های آتشین پر می‌کند ، آنگاه درونش را از آتش پر می‌کند تا مردم از گورها برآیند ، سپس او را به آتش می‌افکند».

«هر زنی که خود را بیاراید و خوشبو کند و از منزل خاج شود و شوهرش به این امر راضی باشد ، خداوند در قبال هر قدمی که برمی‌دارد برای شوهرش خانه‌ای در دوزخ بنا خواهد کرد».





<      1   2   3      


: لینک‌های دوستان :

دانلود آهنگ جدید

لیموب، طراحی سایت

فروشگاه لیمواستور

قرار دادن لینک های فوق در وبلاگ، به معنی تأیید محتوای آن ها نمی‌باشد.